keskiviikko 31. lokakuuta 2012

mistä näitä paketteja oikein tulee?

Eilen aamulla sain paketin Jutalta, mistä voitkin lukea tästä ovelasta linkistä ja tänä aamuna jälleen kerran joku hakkasi ovea. Täällä on tapana käydä aina postipaketin kanssa ensimmäiseksi oven takana koputtelemassa useampaan otteeseen useamman päivän ajan, siltä varalta, että joku olisi kotosalla ja sitten vasta viedään paketti postitoimistoon, mistä voi käydä omatoimisesti kyselemässä, jos se olisi siellä (ikuisesti katkera edelleen... syy on yksinkertainen). Hostäidin piti olla kotona tänään ja minä istuskelin yläkerrassa sängylläni masentuneena kipeästä kurkustani ja tukkoisesta nenästäni, joten ignoorasin täysin ensimmäisen koputuksen. Mutta kun en kuulutkaan kenenkään menevän avaamaan ovea ja oveen koputettiin uudelleen menin avaamaan oven. Mies kysyi hostäitiä mutta olin tullut jo siihen tulokseen, että se on häipynyt jonnekin jättämättä minulle viestiä, joten sanoin miehelle, että eipä ole täällä. Huomasin kuitenkin, että näyttipä tuo paketin osoitelappu tutulta, aivan kuin Suomen Postin. Paljastui, että se oli minun vanhemmiltani. Tosin minulle piti tulla tieto sähköpostiin ja/tai tekstarilla mutta kaipa ne niitä alkaa lähettelemään, jos minua ei saada kiinni.

Paketista löytyi mm. 
  • Angry Birds -pyyhe ja pikkanen muumipyyhe (nyt minulla on niitä kaksi täällä, mitä minä oikein teen niiden kanssa?) Tulevat vaihtarit: kaksi pyyhettä ei minun kohdalla ainakaan mahtunut matkalaukkuun ja Finnair muutenkin valitti ylipainosta ja jouduimme pulittamaan 40 € mutta tämä tietysti riippuu täysin matkatavaravirkailijasta, tunteeko tämä lainkaan sääliä vai ei. Minun matkalaukulla oli ylipainoa vain neljä kiloa ja samaten muutamalla muulla vaihtarilla ja minä olin ainoa, joka siitä joutui maksamaan korvauksia. Tai iskä maksoi.
  • Elovenan minuuttipuuroja
  • ruisleipää Äiti, miksi oi miksi, laitoit Ruisrokkia, minä inhoan sitä, kyllä sinä sen tiedät! Mikä vika Fazerin Puikulassa on?
  • amigurumi-kirja ja neulontalehtiä Äiti vihjailee raskaasti. Tein sille viime jouluksi flamingon ja nykyään se nukkuu aina se kainalossa. Iskä-raasu, korvattu pehmoflamingolla.
  • lankoja
  • joulukalenteri Täällä kaikki kaupat ovat täynnä joulukrääsää ja on ollutkin jo useamman viikon ajan vaikka halloweenistakaan ei olla vielä päästy ylitse. Ihmiset ovat tehneet into piukassa jouluostoksia kesäkuusta lähtien, enkä nyt puhu joistain jouluun hurahtaneista tai viisaista ihmisistä, jotka ovat osanneet varautua. Ei, ihmisillä tarkoitan lähes jokaista ihmistä täällä. Paitsi luonnollisesti itseäni.
  • Historia-lehtiä Äiti vaatimalla vaati, että jatkan tilausta, koska hän haluaa jonkin asian elämäänsä, mikä vakuuttaa, että Maria on tulossa takaisin. Jos lehden jatkotilaus on se, mitä hän haluaa, so be it.
  • Improbatur-lehti Ilmeisesti minun pitää pysyä ajantasalla Suomen lukiolaisten elämästä täälläkin.
  • herkkuja Ruoan piilottaminen hostäidiltä oli helppoa kuin heinänteko (en ole koskaan yrittänyt), koska hän ei ollut kotona. Ei sillä, että hän tulisi huoneeseeni ja söisi ruokani mutta jos hän näkee, että olen saanut herkkuja niin hän aivan varmasti jonain iltana sanoo minulle, että hänen tekee mieli karkkia/suklaata/salmiakkia/ruisleipää (hän syö kaikkea), että Maria käypä hakemassa hänelle siitä sinun paketistasi. Ensimmäisen kerran vain lamaannuin hetkeksi röyhkeydestä ja sanoin, että ne on yläkerrassa, haen joskus toiste. Mutta loppujen lopuksi hän sai salmiakkia ja minä aloin piilottamaan herkkujani pieneen käsimatkatavaralaukkuuni, jossa on numerokoodi.
  • englannin kirjoja Täytyy tarkistaa pari kielioppisääntöä.











P.S. Naapurissa on nyt noin kolmen viikon ajan ollut iso remontti käynnissä, koko asunto on vedetty paljaaksi, ja Remontti-Reiska apulaisineen on päättänyt alkaa tehdä taikojaa juuri minun makuuhuoneeni kohdalla. Ja vielä hyödyntäen koko valveillaoloajan hakkaamiseen, poraamiseen, sahaamiseen ja ties mihin muuhun, kun teini-ikäinen laiskimus haluaisi vielä nukkua. Mutta nyt mekkala on muuttunut äännekkäämmäksi, en tiedä johtuuko se meluisimmista vehkeistä vai seinän jatkuvasta ohenemisesta. Olen varma, että vielä jonain kauniina aamuna he tulevat läpi joko minun huoneeseeni tai kylpyhuoneeseen, joka on samalla seinällä. Näen sen jo sieluni silmin.

2 kommenttia:

Tuohon alapuolella/yläpuolella olevaan kenttään saa kommentoida vapaasti kaikkea maan ja taivaan väliltä, vähäpätöisimmästä hirmutärkeään. Kaikki kommentit luetaan ja ne ilahduttavat minua suunnattomasti, oli sitten kyseessä vaikka salainen toiveesi kertoa jollekin aamupalasta, jonka viime viikon keskiviikkona söit.

Kuulostan jo ihan joltain nuorten tukipuhelimen mainokselta. Mutta tuohon lootaan terkkuja, kiitos.