maanantai 22. lokakuuta 2012

huonot päivät

Eilen oli huono päivä. Aamulla alkanut päänsärky jatkui iltaan asti pillereistäni huolimatta ja seuraavana päivänä oli kaksi koetta. Olin nälkäinen mutten kuitenkaan saanut mitään alas. Krapularuoka olisi ollut juuri sopivaa mutta mangot eivät kuulu mielestäni siihen joukkoon, joten ei syöty sitten mitään, koska kauppaankaan ei jaksanut raahautua. Kokeisiin lukeminen ei sujunut, ja olin valmiiksi kärttyinen, kun juttelin vanhempieni kanssa Skypessä, joten äitini jatkuva valitus kynsieni ja hiusteni pituudesta ei kauhesti piristänyt. Äitini oli juuri aikaisemmin saanut ärsytyskohtauksen isääni kohtaan, joten eipä aikaakaan, kun kaksi jääräpäätä oli ajautunut riitaan ja kyräilivät toisiaan internetin välityksellä. Sovittiin kyllä riita, mutta ei me oikein mistään juteltu, oltiin vain hiljaa suurin osa ajasta. Äiti ja iskä soitti sitten uudelleen illalla ja sama homma jatkui, tosin tunnelma oli kevyempi (oli saanut ruokaa) ja jutusteltiin vähän enemmän. Tuntui jotenkin paremmalta olla hiljaa ja tietää, että se toinen oli siellä kuin jutella pölpöttää, kuten yleensä.
Tänään minulla oli englannin kaksoistunti (tässä kohtaa hostisä ilmoitti, että hän oli vaihtanut lavuaarin, että vesi on taas päällä, ja minä jatkoin tarinaani englanniksi: se alkaa tulla jo niin luonnostaan, että pelottaa) ja ensimmäisellä tunnilla tehtiin kokeen 1. osa. Kahdenkymmenen minuutin välitunnilla Jozef ja minä jäätiin luokkaan kahdestaan ja tehtiin kymmenen minuutin ajan jotain ihan turhaa, kun Jozo tajusi, että hetkinen, meillä on meidän koepaperit edelleen ja ollaan kahdestaan luokassa. Tässä kohtaa varmaan arvaattekin, mitä tapahtui, mutta ei hätää. Mun vastaukset oli jo tarpeeksi hyvät ettei ne tarvinnu korjaamista, paitsi yksi kohta, jonka olin jättänyt tyhjäksi. Kokeen toinen osa oli niin helppo, että ihan itkettää.
Psykan koe ei mennyt hyvin. Kyllä läpi mennään mutta ei se ole sama. Heti, kun astuin sisään luokkaan pääni tyhjeni kaikista mitä monimutkaisimmmista termeistä, että teki mieli vain kääntyä kannoilla,lähteä kotiin ja tehdä se koe joskus toiste.
Maanantai ei kuitenkaan ollut niin hirveä kuin olisin voinut kuvitella. Bileiden takia lähennyin paljon minun uusien kavereiden kanssa ja huomenna olisikin leffailta yhden tytön luona, mutten valitettavasti pääse sinne, koska psykan koe osa II behavioural approach, joka on niiin paljon helpompi, kuin tämän päivän kokeen aihe. Olen käynyt Suomessa psykologia 1 -kurssin, mutta nämä käsittelee samat asia niin eri kantilta ja poimii eri asiat kuin minun lukiossani, että se on kuin opiskelisi kahta eri ainetta. Tosin perjantaina alkaa viikon mittainen half term holiday ja maanantaina olisi bileet jossain klubilla, minne pääsee vain rannekkeilla, joita saa vain jos tuntee oikeat ihmiset ja tietyn määrän päivässä. Minä en näitä ihmisiä tunne luonnolisestikaan, mutta riittää, että tunnet ihmisiä, jotka haluaa sinut mukaan ja tuntevat oikeat ihmiset. Neljä ranneketta puuttuu vielä...
Psykan kokeen tehtyä sai lähteä kotiin ja jäätiin Jozon kanssa (mulla on kaikki aineet paitsi historia Jozefin kanssa yhdessä ja sillon kun mulla on hyppytunti niin Jozolla on historiaa and vice versa, joten me opiskellaan ihan samoja aineita ja se oli sattumaa) Atriumiin hengaa ja odottaa hostsisarruksiamme. Leikittiin pullolla ja ties mitä hölmöä mutta olin aivan uupunut kokeiden ja erittäin huonosti nukutun yön takia ja Jozef luki mulle essentialismista, kun mä  nukuin. En kuunnellut pätkääkään, mitä se sanos, mutta ääni oli rauhottava keskellä kaikkia huutoja Atriumissa. Että se osaakin joko pelastaa tai pilata mun päivän. Jozo on siis varmaankin minun paras kaveri tässä maassa, Ottavia ja Tati on tosi kivoja, mutta jotenkin ei vaan klikkaa niin kuin Jozon kanssa. Sillä ei ole moraalia, se iskee varattuja tyttöjä, joten se tarvii enkelin (EIKU) istuskelee olkapäälle. Tosin se varmaan naurais vedet silmissä ja sanois, että olenpas laiska enkeli, kun kohauttelen vain olkiani ja pyöritän silmiä. :D
Nyt haluan vain löytää mukavan asennon ja nukahtaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tuohon alapuolella/yläpuolella olevaan kenttään saa kommentoida vapaasti kaikkea maan ja taivaan väliltä, vähäpätöisimmästä hirmutärkeään. Kaikki kommentit luetaan ja ne ilahduttavat minua suunnattomasti, oli sitten kyseessä vaikka salainen toiveesi kertoa jollekin aamupalasta, jonka viime viikon keskiviikkona söit.

Kuulostan jo ihan joltain nuorten tukipuhelimen mainokselta. Mutta tuohon lootaan terkkuja, kiitos.