perjantai 17. toukokuuta 2013


And I don't know if I'm being foolish, don't know if I'm being wise

Enkun tunnilla opettaja työnskenteli meidän courseworkien parissa ja käski jatkaa eilistä tehtävää. Pelasin siin Happy Poo Fallia ja juorusin. Voin ylpeänä ilmoittaa ennätykseni pelissä olevan 153 092, kauan eläköön pitkät junamatkat Cardiffista kotio.


Käytiin Jozefin kanssa kahvilla ja se uuno halusi maksaa kaiken, ihan vain sen takia, että se saa minut ahdistuneeksi. Mokomakin... :c Kävin vessassa ja se oli käynyt ostamassa mulle vielä leivonnaisen. Miksi ei tällaisia miehiä voi Suomessa olla myös, niin ehkä tytöt tottuisivat tälläiseen käytökseen eikä kokisi itseään kauhean ahdistuneeksi. Vai onko se vain minä?

Kävelin jälleen kerran sen Wales-puodin ohitse tänään ja tällä kertaa päätin mennä sisään ja ostaa jotakin muistoksi. Yleensä, jos olen sisälle uskaltautunut, niin olen vain katsellut kaikkia hienoja käsitöitä tai ollut makutuomarina mutta nyt otin itseäni niskasta kiinni ja kulutin rahaa. Ehkä se on tuo lähdön kova lähestyminen, tai draaman opettajan herkkä puhe minulle ja Jozefille, joka sai minut melkein purskahtamaan itkuun siihen paikkaan, mikä sai minut vihdoin ja viimein ostamaan ne muistot minulle niin rakkaasta paikasta.

En halunnut ostaa mitään krääsää, jotka Suomessa vain unohtuisivat pöytälaatikkoon vaan jotain, joka muistuttaisi minua aina tästä vuodesta ja tästä taianomaisesta paikasta. Päädyin tylsästi ostamaan avaimenperän ja hieman jännemmin Lovespoonin.

Lovespoonille ei taida edes olla suomenkielistä käännöstä, mutta se on suoraan käännettynä rakkauslusikka. Se on ikivanha walesilainen perinne, eli mies on yleensä kaivertanut tällaisen lusikan omakätisesti ja antanut tämän mielitietylleen. Erilaiset kaiverrukset tarkoittavat erilaisia asioita, esimerkiksi ankkuri on toivomus aloilleen asettumisesta ja avain/avaimenreikä tarkoittaa, että "minun kotini on sinun kotisi". Tuossa minun lovespoonissa on sydämiä, jotka symboloivat, tittidii, järkkymätöntä rakkautta. Lovespoonia ei oikeasti ole tarkoitettu ruokailuvälineeksi vaan seinälle ripustettavaksi. Maltan tuskin odottaa, että pääsen ripustamaan tuon lovespoonin uuteen huoneeseeni Suomessa.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tuohon alapuolella/yläpuolella olevaan kenttään saa kommentoida vapaasti kaikkea maan ja taivaan väliltä, vähäpätöisimmästä hirmutärkeään. Kaikki kommentit luetaan ja ne ilahduttavat minua suunnattomasti, oli sitten kyseessä vaikka salainen toiveesi kertoa jollekin aamupalasta, jonka viime viikon keskiviikkona söit.

Kuulostan jo ihan joltain nuorten tukipuhelimen mainokselta. Mutta tuohon lootaan terkkuja, kiitos.